sjuklingar

veckorna går sjukt fort nu när man har barn:p hehe iaf så alla sjuka här inklusive lilleman.. mikey har legat uppe hela natten för att titta så att illeman är okej.. han får typ ligga i babysittern hela tiden nu för där kommer han upp med huvudet så han inte kan sätta sitt slem i halsen..

nä usch nu vill jag att detta ska vara över!

hoppas hoppas det jag har vunnit på tradera kommer idag!
har blivit ett riktigt tradera fan faktiskt tycker det är skit kul att sitta där:P hehe

nu får jag nog bli bättre med bloggandet för de har varit lite slappt nu i det sista fy på mej!

Föresten är de någon som vet något mer än sockerlösning som är bra för att få bort slemmet?

So long// Sofie

Mina pojkar:)



Kommentarer
Postat av: Linda

tyvärr vet ja inget mer som e bra.. Då få man nog gå te läkarn isf... Högläge e de bästa men de har ni juh redan=) Om ja va du så hade jag nog köpt en såndära madrass som larmar när dom slutar å andas... Vet inte hur å om de funkar men ja hade testat iaf, speciellt när han slutat en gång tidigrare... Hoppas att ni blir friska å krya snart. Ni förtjänar bättere=) Kramkram

2010-11-12 @ 13:02:30
URL: http://leenda.blogg.se/
Postat av: jennifer

de e en "bugaboo cameleon" hehe lite fulsnygg mysko vagn men grymt smidig. den vi har haft tills nu (emmaljunga) väger 16.5kilo medans denna väger 9kilo...så den är lite smidigare för mig som inte har körkort att få med sig:)

2010-11-12 @ 13:03:20
URL: http://yennas.blogg.se/
Postat av: Malin och Wiggo

Sockerlösning är ju inte till för slem, om inte annat ska du helst inte ge honom det.. Däremot koksalt är jättebra :) Och nässug och nezeril droppar.. Då är barnet som nytt sen =)

2010-11-12 @ 13:51:43
URL: http://bebismalin.blogg.se/
Postat av: Malin och Wiggo

humm sa dom att du ska ha sockerlösning, för koksaltet är ju till för att skölja bort slemmet och sen efter man sprutan in ca 2 ml koksalt i varje borre så suger man med nässugen och sen droppar i 2 dr nezeril dropp i varje näsborre... Det har gjort att allt slem försvunnit på wiggo, för socker är ju uppsamlande och det är ju inte super bra om man ger barnet för mycket socker när dom är så små... Läkare säger jag bara, när vi var i borås när wiggo var sjuk då sa läkaren att allt var mitt fel att han var sjuk osv, :O hallåååå sen tog dom inga prover o säger att han kan ha astma osv. När jag sedan åker till NÄL så tar dom massa prover o säger att det är verklgien inte mitt fel o det är bara en vanlig förkylning, men för bebisar blir det jobbigare då dom inte är så stora o starka... Hatar verkligen borås diggar NÄL :P Men du kommer fixa detta galant ska du se, det är över innan du hinenr tänka ngt annat =)

2010-11-13 @ 08:39:24
URL: http://bebismalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0