Förlossningen för första gången!

Japp idag har jag vart på förlossningen för första gången men ska ta allting från början!

Gick upp hyfsat tidigt i morse eftersom jag skulle hem till angelica och möta henne och sen vidare till min bm för rutin koll.. mötte upp henne och vi gick från bolltorp till mcv. när vi kom dit vägde jag mej som vanligt och sen fick jag lämna urinprov. lämnade urinprov och sen gick vi in och lyssnade på bebis hjärtljud (som var heelt normalt) och jag tog blodtrycket som va lite för högt.
fick tillbaka urinprovet och det visade att jag hade +2 i äggvita har bara haft +1 innan men nu hade det höjt sig. min bm ringde till jouren på förlossningen och dom tyckte jag skulle komma in på en koll eftersom det var mkt tecken på havandeskaps förgiftning, och jag har haft huvudvärk till och från.

fick en tid halv 3 och blev VÄLDIGT nervös men som tur va så lugnade Angelica ner mej ganska mkt. ringde min bror och kollade ifall han kunde köra för jag tyckte de va så onödigt att mikey skulle skippa en arbetsdag för att jag bara skulle in på en koll. jag menar jag kunde ju ringa och säga att han skulle komma dit om de skulle vara något fel.

kom in till borås fick lämna urin prov igen och sen även sitta med ctg kurva. sen tog dom även blodprov på mej för att kolla så att allting stog rätt till.. men nu visade urinet att jag hade +3 i äggvita vilket var mindre bra.. men vi fick vänta på provsvaren för blodprovet i 1 timma.

men det visade att det va normalt iaf. men läkaren ville göra ett UL på mej för att mäta bebis så den inte var för liten vilket den inte var och allting såg bra ut. men eftersom jag har högre blodtryck ville dom att jag skulle ringa mvc i morgon bitti och få en tid under dagen för att kolla mitt blodtryck.

sen fick jag även med mej en "potta" hem som jag ska göra en urin samling ska spara mitt urin från söndag till måndag kl 09:00 så fick en "dunk" jag ska hälla det i USCH! men men vad gör man inte för sin lill* sen på måndag ska jag in igen och lämna detta urin grejset och även på rutinkoll tror jag.. sen fick jag en tid på spec. mvc i borås på torsdag där dom antagligen kommer säga hur de har gått med urinet och sen även kanske ge mej ett datum för igångsätting.

eftersom dom vill inte att jag ska gå över tiden för mkt, för att mitt blodtryck har höjts och jag är så hiimla svullen, och att äggvitan även har höjts. men barnmorskan förklarade som att jag har inte havandeskaps förgiftning men jag har det?! typ att jag har alla symptom för det men jag har det inte hmm skumt.

sen har jag ju gått 40 hela veckor på torsdag så dom kanske sätter igång mej redan på torsdagen man vet ju aldrig. men vi får ta det som det kommer.
hade vart roligare om det hade satt igång nu innan..

men bebis verkar ha det vääldigt bra där inne såg ut så på UL när h*n låg där och vinkade till mej
Mamma och pappa längtar mkt efter dej ska du veta mitt fina hjärta!
så som sagt det har vart en stressig dag. väntar på goding nu så jag kan få åka hem och sova!

So long // Sofie

Kommentarer
Postat av: Essy

Skönt att allt var bra, tänk va sjukt va tiden springer iväg, snart är den lille fisen ute!

2010-09-17 @ 08:00:14
URL: http://emilochjag.blogg.se/
Postat av: Anki mamma till Milly

sötnos.! <3<3<3<3<3

oh bebis bebis :)

2010-09-17 @ 15:07:09
URL: http://mammamumin.blogg.se/
Postat av: Ninnie mamma till Noah 2010

Oj, men snart kommer din ljuva bebis!!!! MYS!

2010-09-17 @ 15:43:24
URL: http://misscandlee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0