näe

Näe nu får de vara nog tycker allt att ni får kommentera lite ingen respons på naglarna får jag.. Det blir ju tråkigt att blogga om ingen skriver nåt.. Annars idag har jag inte gjort mkt vart med Elle bus och gjort lite nagel design får lägga upp det i morn om vi har fått ordning på vårat internet för jag har fått använda min telefon till allting idag.. Elvin sover för natten nu iaf.. Det har vart lite ruckit i sömnen nu för när jag va på bvc så sa hon att Elvin inte ska äta på natten för han får för mkt mat då så måste vänja av honom med det.. Men de e inte så himla lätt.. Så jag gör så att han får jääätte lite ersättning så han somnar om igen och det har faktiskt gått ganska bra förutom att ahn vaknar hela tiden.. Men men sen sa hon att han ska äta mer fast mat ist för så mkt välling eftersom han går upp så bra i vikt och då behöver han inte välling hela tiden.. Men har satt igång och göra lite mat till honom i förregår fick han morot och potatispure vilket han tyckte om men så ugår gjorde jag broccoli och potatis men de va inte populärt han kväljde och kväljde så det gick inte hem.. Men han älskar gröt det får jag i han iaf.. Är det någon som vet någon bra pure som barn brukar gilla? Nåt bra tips? Jaja ska titta lite på tv sen ska jag sova eller nåt finns inte så mkt mer att göra. Ha det bäst allihopa puss!

Kommentarer
Postat av: Line

som sagt potatis går ju alltid hem hos barn,det är ju bara att testa sig fram med alla dessa grönsaker å rotfrukter.. mixa å blanda :)

2011-02-17 @ 21:10:11
Postat av: Daniella - Mamma till Nea

Hur gammal är elvin nu?



Du kan göra pure med palsternacka, blomkål, majs, ärtor :) det va mest de som jag gjorde till nea.. vet ju inte riktigt hur gammal Elvin är nu med du kan göra lax å torsk å sånt till honom med :)



hehe jag får sluta kommentera bilderna på facebook istället

2011-02-17 @ 21:36:22
URL: http://dellisch.blogg.se/
Postat av: Daniella - Mamma till Nea

min dator är lite dum å bestämde sej för att skicka kommentaren innan jag ens skrivit klart ;) jag får sluta kommentera dina nagelbilder på facebook å istället kommentera dom på bloggen ;)

2011-02-17 @ 21:37:47
URL: http://dellisch.blogg.se/
Postat av: Jennifer

morot är en av favoriterna här, majs brukar dom ju även gilla då det är lite sött.....sen har du ju frukpurreerna oxå...dom funkar alltid oavsett smak...men det ger jag ganska sällan. Vill att Julian ska gilla grönsakerna först så han inte bara vill ha frukten sen. Du kan även pröva med att mosa helt vanlig avokado...:)

2011-02-17 @ 21:39:36
URL: http://yennas.blogg.se/
Postat av: daniella - mamma till Nea

Jag har köpt dom lacken man ska ha till stämplarna.. special lacken som finns på välaboden.se dom ligger under en egen kategori som heter typ speciallack eller nått.. är de dom du använder?



Kram

2011-02-18 @ 21:12:34
URL: http://dellisch.blogg.se/
Postat av: Sabina - mamma till Meya

Potatis och palsternacka va en favorit här hemma. Och mango pure som finns att köpa. alla barn är ju så himla olika så ett tips är ju att testa lite av allt möjligt, då märker du ju ganska snabbt vad det är han tycker om, och sedan efter ett par veckor så får du testa igen med det han inte tycker om.Broccoli kanske blir favoriten om en månad;)

2011-02-19 @ 16:09:01
URL: http://sabinavictoria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0